Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Djablica z miasteczka Jelenia Góra. Mam przejechane 19652.82 kilometrów w tym 2349.44 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.96 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Djablica.bikestats.pl

Holandia: Industrialne klimaty Hollandse Delta-Maasvlakte

Czwartek, 22 kwietnia 2010 · dodano: 24.04.2010 | Komentarze 0

Trasa: Delft-De Lier-Hoek van Holland-Fast Ferry-Maasvlakte-Maasvlakte2-Future Land-Windturbinepark-Europoort-Brielle-Oostvoormse Meer-Strand Slufter-Windpark Slufterdam Vest-Slufter-Oostvoormse Meer-Slag Dobbelsteen-Slag Vuurtoren-Maasvlakte2-Beer Kanal-Hoek van Holland-nach Hause.

Pogoda standard: ostre słońce + ostry wiatr, ale nie tak ostry jak w Kinderdijk, mieście tradycyjnych wiatraków. Rejon Hollandse Delta jest jednym z najbardziej wietrznych w kraju.

Rotterdam to największy port przeładunkowy swiata, a także największy port kontenerowy Europy. Ma ok 10 000 terminali i ciągle są budowane nowe.
Jest tu 6 niezależnych rafinerii.
Jest to około 10 000 (dziesięciu tysięcy) małych portów specjalistycznych lub terminali przeładunkowo-transportowych i ciągną się one na przestrzeni ponad 40 km, wszystkie objechać zajmuje dużo czasu, gdyż liczne ciekawostoki, a także ich industrialne piękno zmuszają do ciągłego stawania, przypatrywania się i robienia mnóstwa fotek.
Ponad tą całą maszynerią górują nowoczesne wiatraki produkujące prąd do zasilania całego kompleksu. Są niesamowicie wielkie i jest ich bardzo dużo.

Cały kompleks połączony jest oczywiście, jak to w Holandii, siecią doskonale skomunikowanych ścieżek rowerowych wraz z drogowskazami gdzie jechać i ile km zostało do celu. Dodatkowo dobrze jest nadmienić, że tam gdzie nie wpuszczają samochodów cywilnych, można bez problemu wjechać rowerem i to oznaczoną ścieżką rowerową. Po drugiej stronie wału odgradzającego ten futurystyczny kompleks od morza są plaże oraz ośrodki wypoczynkowe. Po drodze widziałam budki z hamburgerami i innymi fastfoodami, ale o tej porze roku jeszcze nieczynnymi.

Cały kompleks huczy pracą, bardzo ruchliwe cięzarówki i tiry kontenerowe poruszają się w dużych ilosciach w obu kierunkach po autostradzie dojazdowej do wszystkich portów i doków. Kanał wodny wlotowy do Rotterdamu przemierzają całe rzędy wielkich kontenerowców. Jest to bardzo ruchliwy kanał, dlatego jest na co popatrzeć. Do tego porty paliwowe oraz rafineria pracują pełną parą, a po zmroku wyglądają jak wielkie miasto, tyle, że bez mieszkańców.

Tereny wielu doków oraz rzedy wiatraków są pogrodzne płotami zakończonymi drutem kolczastym co tworzy nastrój opuszczonej pustynnej bazy wojskowej. Przez cały teren biegną rury transportujące paliwa oraz tory kolejowe dla pociągów towarowych transportujących kontenery.

Windturbine Park w kompleksie portów Rotterdamu © Djablica

Trasa wzdłuż wiatraków © Djablica

Siedzę sobie na ławeczce i wcinam biszkopta Eierkoeken © Djablica

Aby zobrazować jak wielkie są te wiatraki dorwałam taki z samochodem © Djablica

Kompleks przyszłości Maasvlakte2 i rowery przed Instytutem Future Land © Djablica

klimaty industrial w pełni, wodok sprzed centrum Future Land © Djablica

Widok na rurociąg przy terminalu Da Beer © Djablica

Widok na wysokości Europoortu, klimaty industrialne © Djablica

sciezka rowerowa i linie wys napięcia, za wałem tereny wczasowe © Djablica

Wyziewy z ktoregoś z terminali przemysłowych, obserwacja ze ścieżki rowerowej © Djablica

Wiatraki w świetle dnia © Djablica

wiatrak pod wieczór, zawsze piękny © Djablica


Kategoria Holandia



Komentarze
Nie ma jeszcze komentarzy.
Komentować mogą tylko znajomi. Zaloguj się · Zarejestruj się!